Nauczycielki:
mgr Karolina Banaszek
mgr Marzena Pietrzak-Kułakowicz
Wrzesień
Temat tygodnia: „To jestem ja”
- Utrwalanie nazw części ciała;
- Wzbogacanie słownictwa;
- Przypomnienie imion kolegów i koleżanek z grupy;
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w określonych sytuacjach;
- Opowiadanie o sposobach spędzania wolnego czasu;
- Rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych;
- Rozumienie roli zmysłów w życiu człowieka.
Temat tygodnia: „Moja grupa”
- Ustalenie zasad zachowania obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania;
- Rozwijanie mowy komunikatywnej i uczenie się dyskutowania oraz argumentowania swoich wypowiedzi;
- Kształtowanie umiejętności planowania i komponowania pracy;
- Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych;
- Rozwijanie umiejętności przedstawiania emocji za pomocą mowy ciała;
- Poznanie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka.
Temat tygodnia: „Moja droga do przedszkola”
- Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego oraz zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicy;
- Poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych;
- Utrwalenie znajomości etapów bezpiecznego przechodzenia przez ulicę;
- Poznanie i utrwalenie znajomości numerów alarmowych;
- Poznanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym;
- Rozwijanie wrażliwości dotykowej.
Temat tygodnia: „Idzie jesień… przez las, park”
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
- Poznane wyglądu wybranych drzew i ich liści, wyjaśnienie przyczyny opadania liści;
- Rozwijanie umiejętności tworzenia różnych kompozycji przestrzennych;
- Nazywanie zwierząt mieszkających w parkach;
- Przewidywanie skutków niewłaściwego zachowania wobec zwierząt;
- Nazywanie wybranych grzybów – jadalnych, niejadalnych i trujących;
- Poznanie budowy grzybów, sposobów ich zbierania i przetwarzania.
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
- Rozwijanie umiejętności określania miejsca położenia obiektów wobec siebie i innych;
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów;
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi orientacji w przestrzeni;
- Dostrzeganie regularności, konstruowanie rytmów 2-3 elementowych;
- Utrwalenie nazw figur geometrycznych;
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- Wdrażanie do prawidłowego przeliczania.