Nauczycielki:
mgr Joanna Cichecka
mgr Marzena Sokolnicka
- Bardzo prosimy o przyniesienie do przedszkola zdjęcia dziecka o wymiarze 10x15cm. Zdjęcie będzie potrzebne do naszego urodzinowego pociągu.
- Przypominamy także o zdjęciach rodzinnych na naszą tablicę (informacja z wyprawki, którą otrzymaliście Państwo podczas dni adaptacyjnych).
Dziękujemy
WRZESIEŃ
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. "Przedszkolak to ja"
- Poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
- Słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii;
- Współdziałanie i komunikowanie się w grupie- uczestniczenie we wspólnych zabawach;
- Rozwijanie słownictwa: nazywanie i wskazywanie przedmiotów z najbliższego otoczenia, określanie ich kolorów;
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat słuchanych utworów literackich;
- Uczestniczenie w zabawach muzyczno- ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych.
2. "Moja grupa"
- Rozwijanie koncentracji uwagi poprzez uważne słuchanie czytanego tekstu i odpowiadanie na zadane przez nauczycielkę pytania;
- Kształtowanie poczucia przynależności do grupy i identyfikowania się z nią;
- Rozwijanie koncentracji uwagi poprzez uważne słuchanie czytanego tekstu i odpowiadanie na zadane przez nauczycielkę pytania;
- Zapoznanie z graficznym zapisem imion dzieci. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez odszukiwanie imion spośród innych w łazience, szatni etc.;
- Określanie właściwych i niewłaściwych zachowań. Kształtowanie umiejętności stosowania się do ustalonych zasad grupowych.
3. "Droga do przedszkola"
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się na drodze;
- Rozwijanie świadomości nt. znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym, poznawanie wybranych znaków drogowych;
- Zachęcanie do budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat. Zwracanie uwagi na poprawność językową i gramatyczną budowanych zdań;
- Poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola: policjant- nazywanie wykonywanych przez niego czynności, narzędzi, przyborów potrzebnych do pracy.
4. "Idzie jesień...przez park, las...."
- Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody. Rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni. Zapoznanie z oznakami jesieni w parku;
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola. Obserwowanie drzew w pobliżu przedszkola, domu; dostrzeganie zmian kolorów liści;
- Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- Gromadzenie owoców drzew w kąciku przyrody; wykorzystywanie ich do wszelkiej działalności: matematycznej, plastycznej, muzycznej, w relaksacji lub w ćwiczeniach ruchowych.
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na cechy (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek);
- rozwijanie orientacji przestrzennej- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok;
- stosowanie pojęć: duży- mały;
- próby dostrzegania prostych rytmów i kontynuowania ich.
NASZE PRACE:
"Kropkowe drzewo"
ZAJĘCIA DODATKOWE:
JĘZYK ANGIELSKI: ŚRODA, CZWARTEK 9.00- 9.30
RYTMIKA: CZWARTEK 9.45- 10.10