Nauczycielka:
mgr Agnieszka Błońska
MARZEC
Tematy kompleksowe:
"OTO JA - CZŁOWIEK, MOJE CIAŁO"
(realizacja tematu przez dwa tygodnie).
- budowanie wiedzy o budowie i funkcjach wybranych części ciała,
- wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z ludzkim organizmem,
- rozwijanie zainteresowania funkcjami i działaniem układów w ciele człowieka,
- rozwijanie umiejętności określania stron i kierunków,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
- kształtowanie postawy prozdrowotnej,
- próby wskazywania i nazywania podstawowych częsci ciała i twarzy u siebie i innej osoby.
"NADCHODZI WIOSNA"
- poznanie nazw i wyglądu pierwszych wiosennych kwiatów,
- poznanie litery „c”,
- czytanie globalnie wyrazu „cebula”,
- operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- wyróżnianie cech charakterystycznych dla pogody wczesnej wiosny,
- poznanie nazw, wyglądu i zwyczajów ptaków powracających wiosną do kraju,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu,
- poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich,
- umiejętność różnicowania zdań prawdziwych i fałszywych - rozwijanie logicznego myślenia,
- umiejętność przeliczania w aspekcie kardynalnym i porządkowym w zakresie 10.
"WIOSNA TUŻ TUŻ - PRACA ROLNIKA"
- poznanie zawodu rolnika; poznanie pracy i obowiązków, poznanie jego rytmu dnia,
- określanie cech jakimi jest obdarzony każdy rolnik,
- przewidywanie następstw wydarzeń - rozwój wzrostu ziemniaka,
- poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich,
- rozwijanie słownika czynnego;
- wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- nazywanie zwierząt gospodarskich, czytanie globalne wyrazów,
- poznanie litery „j”;
- czytanie globalne wyrazu „jajko”,
- rozwijanie samodzielności,
- kształtowanie sprawności manualnej,
- poszerzenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi,
- klasyfikowanie według rodzaju zwierząt i liczby.
"WIELKANOC"
- wzbogacanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych;
- rozwijanie słownika czynnego i myślenia przyczynowo - skutkowego;
- kształtowanie umiejętności wykonywania ćwiczeń gimnastycznych zgodnie z instrukcją;
- wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej;
- kształtowanie właściwej postawy ciała;
- kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości,
- poznanie różnych rodzajów jajek i ptaków, które je znoszą,
- rozwijanie percepcji wzrokowej podczas uzupełniania brakujących elementów na obrazku przedstawiającym wielkanocny stół.