logo
3
5
90665849_329208408035155_5314871133713989632_n
90696420_259195971751528_8821624330745020416_n
90909934_644202363024347_8318390249692594176_n
90975785_198902491552277_8726570652875620352_n

Przedszkole nr 133
01-063 Warszawa
ul. Okopowa 7a
tel/fax 22 632 03 16
p133@edu.um.warszawa.pl

Sowy

Nauczycielki:

mgr Karolina Banaszek
mgr Henryka Katarzyńska
 

Drodzy rodzice zapraszamy do wspólnych działań
i życzymy udanej zabawy.

 

Piątek 16.04.21r.

 

1. Kulturalne zagadki

To tam kurtyna w górę wędruje
i świat bajkowy się ukazuje.
Pełno kukiełek, lalek i aktorów,
zadumy, wzruszeń, no i humoru! (teatr)

Każdy widz w mroku w fotel się wciska.
W ciemnościach wielki ekran rozbłyska.
Na nim kreskówki, komedie, baśnie.
Tu je najlepiej oglądać właśnie! (kino)

To wielka uczta dla twego ucha
pójść tam muzyki pięknej posłuchać.
Na instrumentach grę ujrzeć z bliska, 
słyszeć, jak śpiewa chór czy solista. (koncert)

Rzeźby, obrazy, wykopaliska,
mlecze czy zbroje widzisz tu z bliska.
Każdy eksponat tabliczkę ma.
Historię wszystkich przewodnik zna. (muzeum)

2. Zapraszamy do gry interaktywnej.

 

3. "Kukiełka" - praca plastyczna

Pracą plastyczną na dzisiaj będzie wykonanie kukiełki. Później możecie wykorzystać ją w zabawie i zrobić przedstawienie. 
Do wykonania zadania będą potrzebne:
- drewniana łyżka, może być również plastikowa
- włóczka
- mocny klej
- taśma klejąca
- pianka kreatywna lub kolorowy papier
- drut kreatywny
- flamastry
Instrukcja:
Na górze łyżki przyklejamy włosy z włóczki. Jeśli nie masz włóczki, mogą to być paski z papieru kolorowego. Na środku łyżki naklejamy oczy, nos, usta. Możesz też narysować te elementy flamastrami. Z pianki kreatywnej, lub kolorowego papieru wycinamy ubranie (sukienka, bluzka, spódnica, spodnie, to zależy od Waszego pomysłu). Dookoła rączki owijamy drut kreatywny, tworząc rączki kukiełki. Przyklejamy ubranie do łyżki, najlepiej taśmą klejącą. Ubranie możecie jeszcze ozdobić według własnego pomysłu. 

4. Zapraszamy do wysłuchania piosenki o kulturalnym zachowaniu.

5."Jak powstaje film?" - film edukacyjny.

 

Czwartek 15.04.21r.

1. Zapraszamy do ćwiczeń z piłką.

 

2. Zapraszamy do zapoznania dzieci z opowiadaniem M. Mazan „Kulturalny wieczór”.

- Jacuś, pobaw się ze mną - poprosiła Nikola
Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się nudzić. 
- No trudno - odpowiedział - A w co?
- W kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, jak moja mama, a ty będziesz moim narzeczonym. 
- Wykluczone - oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot.
- I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem! - dodała Nikola.
Jacuś bardzo lubił wszelkie słodycze, a zwłaszcza ciasta.
- A będzie tort czekoladowy? - zapytał
- Co tylko zechcesz - obiecała Nikola
Jacuś niechętnie wrócił.
- A teraz weź mnie pod rękę - rozkazała Nikola
- Dlaczego? - jęknął Jacuś
- Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić "proszę uprzejmie" i "dziękuję uprzejmie", ponieważ to też jest kulturalne. 
Jacuś wziął Nikole pod rękę i podszedł z nią do stolika.
- I co teraz? - zapytał
- Teraz przychodzi kelner, a my zamawiamy ciastka - wyjaśniła Nikola. - Ja poproszę uprzejmie cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą, bo musze dbać o linię, jak moja mama. 
- A ja... - zaczął Jacuś
- I jeszcze koktajl śmietankowo - truskawkowy! - wpadła mu w słowo Nikola
- A ja poproszę tort czekoladowy...
- Opowiedz mi, jak ci minął dzień - przerwała mu Nikola.
- Przecież dzień jeszcze nie minął - zdziwił się Jacuś.
- Wiem, ale to kulturalnie tak spytać - oznajmiła Nikola
- Oho - odezwał się Krzyś, który akurat przechodził obok nich - Jacuś, co robisz?
- Idź stąd - rzuciła Nikola - Jacuś jest zajęty.
- Jacuś, nie pokopiemy piłki? - spytał Krzyś
- Za moment - wymamrotał - Tylko zjem tort.
Krzyś zrobił wielkie oczy.
- Jaki tort? Tu gdzieś dają tort?
- Rany, Krzyś! Jak ty wolno myślisz! My się tak bawimy! - wrzasnęła Nikola.
Krzyś wzruszył ramionami i poszedł sobie.
- No to jak minął ci ten dzień? - spytała znowu Nikola
- Tak sobie...- zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała:
- O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie! 
- A ja chciałbym tort - wymamrotał markotnie Jacuś
- No już, masz ten swój tort - zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek. 
A potem zaczęła udawać, że zjada ciastka, głośno mlaszcząc.
- Wiesz co, Nikola...- zaczął Jacuś, lecz nie skończył.
- Ale pięknie ten twój torcik wygląda! - wrzasnęła Nikola - Dasz kawałek?
I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć, zabrała mu cały klocek!
Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś zabiera mu tort, nawet na niby! 
- Dość tego - powiedział i wstał - Już się nie chcę z tobą bawić.
- Siadaj! - rozkazała Nikola. - Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne!
- To ty jesteś niekulturalna! - zdenerwował się Jacuś. - Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słuchasz, co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki kulturalny wieczór! 
I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie bawić się już z Nikolą - no chyba, że Nikola zachowa się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz "proszę uprzejmie" i "dziękuję uprzejmie" istnieje jeszcze słowo "przepraszam"...


Pytania dotyczące opowiadania:
- W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?
- Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci?
- Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny? 
- Co zrobił na koniec Jacek? 
- Co według Ciebie oznacza być kulturalnym?

3. Zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego "Dobre maniery".

4. "Magiczne słowa" - obejrzyj poniższe obrazki. Czy wiesz jakich kulturalnych, magicznych słów powinno się użyć w tych sytuacjach?

Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?

Co mówimy, gdy chcemy pobawić się zabawką koleżanki?

Co mówimy, gdy dostaniemy od kogoś prezent?

Co mówimy, gdy potrzebujemy pomocy?

Co mówimy, gdy przez przypadek zniszczymy koledze budowlę?

 

6. Zapraszamy do zabawy matematycznej.

Do pomocy przygotuj 10 kredek. Ułatwią Ci liczenie.

 

 

 

Propozycje zajęć rytmicznych (12.04-16.04): przygotował Pan Mateusz Kozikowski

Propozycje zajęć z języka angielskiego (6.04-9.04): przygotowała Pani Lidia Piątek

W tym tygodniu utrwalimy nazwy dotychczas poznanych pomieszczeń.

bedroom (wym. bedrum) - sypialnia

bathroom (wym. bafrum) – łazienka

kitchen (wym. kiczin) – kuchnia

living room (living rum) – salon

garden – ogród

door (wym dor) – drzwi

  • Rodzic oprowadza dziecko po mieszkaniu/domu i pyta ‘What’s this?’ (wym. Łoc dys). Zadaniem dziecka jest podać właściwą nazwę pomieszczenia. Rodzic chwali poprawne wypowiedzi dziecka: np. ‘Yes, it’s a (kitchen)’. ‘That’s right. It’s a (kitchen)’ (wym. Dac rajt. Ic e  (kiczin)’
  • Rodzic zadaje pytanie: ‘Where am I?’ (wym.Łer em aj) i naśladuje czynności jakie wykonuje się w poszczególnych pomieszczeniach np. udaje, że się myje (bathroom), udaje, że ogląda telewizję (living room) itd. Zadaniem  dziecka jest podanie odpowiednich nazw pomieszczeń. Następnie rodzic i dziecko zmieniają się rolami. Teraz rodzic zgaduje nazwy pomieszczeń.

 

 

 

 

 

Kontakt

Przedszkole nr 133

ul. Okopowa 7a
01-063 Warszawa

tel: 22 632 03 16
e-mail: p133@edu.um.warszawa.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.