logo
3
5
90665849_329208408035155_5314871133713989632_n
90696420_259195971751528_8821624330745020416_n
90909934_644202363024347_8318390249692594176_n
90975785_198902491552277_8726570652875620352_n

Przedszkole nr 133
01-063 Warszawa
ul. Okopowa 7a
tel/fax 22 632 03 16
p133@edu.um.warszawa.pl

Misie

Nauczycielki:

mgr Henryka Katarzyńska
mgr Marzena Pietrzak-Kułakowicz

      Witamy nasze Kochane Miśki i Rodziców w szczególnym czasie, nie możemy się widzieć, wspólnie bawić. Mamy nadzieję, że ten czas izolacji szybko minie i niedługo znowu się spotkamy w naszym przedszkolu. Mamy prośbę do Rodziców wybierzcie z proponowanych zabaw odpowiednie dla Waszych dzieci, ich możliwości, Waszego wolnego czasu i pobawcie się z nimi. Dziękujemy. Pozdrawiamy

Witamy w piątek, 16.04.2021r.

Temat: "Dbamy o środowisko"

1. Zasady segregacji odpadów.
Rodzic zadaje dziecku pytania: czy wiesz jakie są kolory kontenerów na śmieci i co do nich wyrzucamy?
W ramach przypomnienia zasad segregacji można obejrzeć krótki film edukacyjny Staś i segregacja odpadów.

lub pokazać dziecku ilustracje i omówić ją.

https://1.bp.blogspot.com/-GyehWYERXhk/YHcqMEMPVfI/AAAAAAAABeU/ERTTqSiaVasGXZjGLhtdWygofvwaUWcYQCLcBGAsYHQ/s845/SegregujemyOdpady-845x550.jpg

(źródło:https://przedszkouczek.pl/2020/04/12/milosnicy-przyrody-dzieci-starsze-wtorek-21-04-2020/)


2. Segregacja odpadów.

Rodzic przed rozpoczęciem zabawy rozkłada na dywanie różne odpady (butelki, różne opakowania, chusteczki, kawałki kartek papieru itd.) i kartki w kolorze koszy (Żółty - Metale i tworzywa sztuczne, Zielony - Szkło, Brązowy- Bio, Niebieski - Papier, Granatowy - Zmieszane)

Dziecko spaceruje po dywanie pomiędzy odpadami w rytmie dowolnej melodii. Gdy muzyka ucichnie dziecko podnosi z dywanu jeden odpad i przenosi go do odpowiedniego pojemnika. Zabawę prowadzimy do momentu zebrania wszystkich odpadów z dywanu.

Można również wykorzystać ilustracje odpadów.

https://1.bp.blogspot.com/-8eaD6vVTxNw/YHctvxjwlPI/AAAAAAAABec/SjiAVx0JW-gO9cCyia1-DyixuiyisxRNQCLcBGAsYHQ/s1200/odpady%2B1.jpg

 

(źródło: https://tuptuptup.org.pl/zasady-segregacji-smieci/)


3. Wykonanie ośmiorniczki z materiałów do recyklingu.

Dziecko z pomocą rodziców wykonuje ośmiornicę z rolki po papierze toaletowym.


https://1.bp.blogspot.com/-A1ZOxXm3Xkg/YHcuq_4pyHI/AAAAAAAABek/AUFBZ47wn1UvmvpuD0XLfj-3HyoFjPAjgCLcBGAsYHQ/s564/eko%2Bprace%2Bplastyczne.jpg


4. Akcja- Segregacja

Zadaniem dziecka jest posprzątać śmieci pozostawione w parku do odpowiednich pojemników.

Segregacja (stronazen.pl)


Dodatkowo, do wyboru:

1. Z czego to jest wykonane?

Rodzic pokazuje dziecku klika odpadów (np. butelkę plastikową, karton, rolkę po papierze toaletowym, papierek po cukierku, wykałaczkę, plastikową reklamówkę, opakowanie po jogurcie)

Dzieci dotykają przedmiotów, opisują ich strukturę i próbują odgadnąć z czego są wykonane podane przedmioty.


2. Filtr wodny

Do przeźroczystego naczynia z wodą dziecko wkłada trawę, drobne papierki, ciemny piasek. Miesza wodę, opisuje wygląd tej mieszaniny i zastanawia się czy można oczyścić wodę.

Dziecko wykonuje filtr wodny z rodzicem.

Na słoiku za pomocą gumki recepturki umieszczają gazę, na nią kładą trochę waty, następnie kawałek lnianej szmatki, na wierzch ponownie złożony gazik. Wolno przelewają połowę brudnej wody przez filtr.
Porównują wygląd wody brudnej i tej już przefiltrowanej.

(źródło:https://www.przedszkola.edu.pl/chcemy-zeby-woda-byla-czysta---scenariusz-zajec-dla-dzieci-5-i-6-letnich.html?pid=2)

3. Karty pracy
 

 

https://1.bp.blogspot.com/-bSJK0d379No/YHcxLW6vkhI/AAAAAAAABes/arc3qgoV-UoKE30g8K0TTxOKLIpS9T5XwCLcBGAsYHQ/s2048/Eko-pakiet-dla-przedszkolaka-1.jpg

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-io_rrsRkUGQ/YHcxLxQ5wkI/AAAAAAAABew/15Ds3xzoqDciTqlae0fzvT7gM7UH7qqtwCLcBGAsYHQ/s2048/Eko-pakiet-dla-przedszkolaka-2.jpg

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-HB-nYZGMda0/YHcxL5SgAZI/AAAAAAAABe0/gEaT2zBQPd0ve9vQhAOeAQX85puHHqlBQCLcBGAsYHQ/s2048/Eko-pakiet-dla-przedszkolaka-3.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-XxiRedNj-Mg/YHcxMRmZvlI/AAAAAAAABe4/F6SjlbbRK4oUs95pwcDX2H2gMM1hDYuEACLcBGAsYHQ/s2048/Eko-pakiet-dla-przedszkolaka-4.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-537hg89CgrE/YHcxM6BwDZI/AAAAAAAABe8/dq3LO53KyIgtW5mkkP35OlVY4XZ1kubfQCLcBGAsYHQ/s2048/Eko-pakiet-dla-przedszkolaka-5.jpg

(źródło:http://swiatprzedszkolanki.pl/wp-content/uploads/2020/04/Eko-pakiet-dla-przedszkolaka.pdf?fbclid=IwAR29-oltXyrcic4pImEUHl9wCyz3WJdRRtGxqu3tl-a-Ur9HCRk3ltfhH9U)

4. Słuchanie wiersza „Sznurek Jurka” L. Szołdry,

Za przedszkolem, bardzo blisko,
Było miejsce na boisko.
Kiedyś tam wyrzucił Jurek
poplątany stary sznurek
A nazajutrz obok sznurka
od banana spadła skórka
wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
wyrzucili bez wahania
swoje torby po śniadaniach.
Stos papierków po cukierkach
wysypała tam Walerka
Na papierki spadła ścierka,
jakaś pusta bombonierka,
I od lodów sto patyków
pustych kubków moc z plastiku.
Ot tak, od sznurka Jurka,
wnet urosła śmieci górka,
A z tej górki wielka góra,
której szczyt utonął w chmurach
Nie ma miejsca na boisko
lecz śmietnisko mamy blisko

- Co miało powstać koło przedszkola?
- Czy zbudowano tam boisko?
- Co przeszkodziło w wybudowaniu tam boiska?
- Kto wyrzucał śmieci koło przedszkola?
- Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów?
- Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka?
- Czy znasz miejsca przeznaczone na odpady?

Życzymy miłego piątku i do zobaczenia w poniedziałek.

Witamy 15.04.2021r.

Temat na dziś: „Woda to skarb”


1. Słuchanie zagadek jako wprowadzenie w tematykę. Dziecko słucha i odgaduje, o czym jest ta zagadka?
 

Służy do picia, służy do mycia, bez niej na Ziemi nie byłoby życia? 

Latem w niej pływamy, zimą po niej się ślizgamy? 

Wartko płynie w lecie, a twardnieje w zimie. Kiedy kran odkręcisz, to rurami płynie.

(źródło:https://moen.edu.bydgoszcz.pl/assets/moen/pages/download/zal_00007677_01_002.pdf)

2. Po co nam woda?

Dzieci oglądają ilustracje i wypowiadają się na temat tego, po co nam woda?. Następnie zastanawiają się co by się stało, gdyby nie było wody?

Woda jest najważniejszą substancją na świecie! Jest niezbędna do życia! Człowiek, zwierzęta i rośliny składają się z wody i muszą pić, aby przetrwać!                                             

Linki do ilustracji                                                

do+czego+potrzebna+nam+woda+1.png (682×884) (bp.blogspot.com)

do+czego+potrzebna+nam+woda+2.png (680×879) (bp.blogspot.com)

(źródło: https://fenek.pl/img/pdf/scenariusz_seria_dbamosrodowisko.pdf)

3. Jak możemy oszczędzać wodę?

Po obejrzeniu filmu dzieci wymieniają czynności, które pomogą oszczędzać wodę?

- zakręcanie kranu podczas mycia zębów,

- branie prysznica, zamiast kąpieli,

- dokręcenie kapiącego kranu,

- odkręcanie małej ilości wody podczas mycia rąk.

4.  Kropelki wody. Jeżeli możecie wydrukować kartę pracy, to niech dziecko:

- Liczy, ile jest chmurek i kropelek na obrazku. 

- Rysuje chmurki i kropelki po śladzie.

- Wykleja kropelki i chmurki kolorową bibułą (lub koloruje). 

Jeżeli nie uda się wydrukować karty, niech dziecko policzy chmurki i krople na ekranie.                                            

krople+wody-+karta+pracy.png (665×889) (bp.blogspot.com)

lub

 Zabawa plastyczna „Wodne stworki”. 

Dziecko otrzymuje kartkę papieru i kapie na nią kilka kropli niebieskiej farby rozrobionej w dużej ilości wody. Następnie rozdmuchuje krople za pomocą słomki do napojów, tworząc fantazyjne kleksy. Po wyschnięciu dorysowuje swoim stworkom flamastrami różne elementy (oczy, uszy, łapki itp.).

Dodatkowe propozycje, do wyboru:

1. Ciepła czy zimna?- zabawa sensoryczna

Rodzic napełnia dwie miski wodą, jedną - zimną wodą, drugą - ciepłą wodą. Dziecko zamyka oczy i zatapia dłoń w wodzie, najpierw w jednej misce i opisuje co czuje, a następnie w drugiej. Później może spróbować zamoczyć dłonie w obu miskach jednocześnie i opisać co czuje. 

2. Historyjka obrazkowa - Kwiaty dla mamy

Dziecko ogląda ilustracje i je opisuje. Następnie numeruje obrazki w odpowiedniej kolejności.

historyka+obrazkowa.jpg (563×523) (bp.blogspot.com)

Rozmowa z dzieckiem: Co jest potrzebne, aby urosły kwiaty?

3. Zabawa badawcza Kolorowy deszcz

Potrzebne będą:

  • kubek z ciepłą wodą,
  • pianka do golenia,
  • barwnik spożywczy,
  • pipeta lub strzykawka

Do kubka z wodą dodajemy piankę do golenia. Na górę, po woli, nalewamy barwnik spożywczy (lub lekko rozwodnioną farbę). Czekamy chwilę i po jakimś czasie zaobserwujemy jak barwnik przeniknął przez piankę i tworzy piękny niebieski deszcz w naszej szklance.                                            

Link do doświadczeń   Zawsze kreatywnie: Zabawy badawcze i doświadczenia z wodą cz. 1

Życzymy miłego czwartku

 

Witamy w środę, 14.04.2021r.


1. Zaczynamy od porannych ćwiczeń:

  • „Dzieci w lesie” - dziecko biega po pokoju, na sygnał rodzica zatrzymuje się i staje jak drzewo z uniesionymi rączkami.
  • „Przedzieramy się przez leśne zarośla” - dziecko porusza się na czworakach, między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas prostując się i maszerując do przodu.
  •  Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni – "toczymy zwalony pień". Dzieci turlają się po podłodze, udając zwalony pień.
  • „Piłujemy drzewo” - dziecko staje w parze z rodzicem, podajemy sobie ręce i naprzemiennie przeciągamy je do przodu i do tyłu z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia.


2. Słuchanie opowiadania „Lis i lornetka”
zal._1._opowiadanie.pdf (sonsk.pl)

Pytania do tekstu:
− Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?
− Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?
− Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?
− Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?
− Kogo narysowała Ada? Dlaczego?
− Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?

3. Las

Dziecko ogląda obrazki i opisuje co na nich widzi. Następnie rodzic pyta dziecko: Po którym z tych lasów wolałbyś spacerować i dlaczego?    

4. Karty pracy

Dodatkowo:

1. Gdzie mieszkają te zwierzęta?
Zadaniem dziecka jest nazwać miejsca, w których mieszkają zwierzęta (las, staw, łąka) oraz zwierzęta przedstawione na ilustracji. Następnie wskazać, gdzie one żyją. 
                                  

2. Rozmowa z dzieckiem na temat tego, jak powinien zachowywać się przyjaciel lasu.
Przyjaciel lasu:

Nie hałasuje w lesie!

Nie zrywa kwiatów!

Nie łamie gałązek drzew!

Nie śmieci!

Sprząta po sobie śmieci!

Lubi zwierzęta i je dokarmia!

3. Praca plastyczna- Mój piękny las. Dziecko maluje farbami na kartce wymarzony las. 

Dzieci młodsze mogą wykonać kolorowankę.

- E-kolorowanki.eu (e-kolorowanki.eu)

4. Tak dla odprężenia obejrzyjcie teatrzyk „Ekologiczny Czerwony Kapturek”

Życzymy miłej środy

 

 

Witamy we wtorek, 13.04.2021r.

Mamy nadzieję, że wszyscy dobrze się macie i już niedługo będziemy mogli się spotkać w przedszkolu.

 

W tym tygodniu będziemy realizować temat: „Dbamy o Ziemię"

1. Dowolny taniec przy piosence „Ziemia wyspa zielona”

 

 

2. Budowa drzewa
Prosimy, pokażcie dziecku ilustracje drzewa. Zadaniem dziecka jest powiedzieć, co znajduje się na ilustracji. Następnie rodzic wskazuje na obrazku: gałęzie, liście, konary, pień, korzenie. Później dziecko wskazuje na ilustracji, gdzie jest np.: pień, korzenie itp.

3. Rozmowa z dziećmi na temat "Po co nam są drzewa?"

Rodzic zachęca dziecko do wypowiedzi na temat tego, po co są drzewa. Można zadawać pytania pomocnicze np. Skąd mamy tlen, którym oddychamy?, Gdzie mieszka wiewiórka?, Jaka temperatura jest w lesie? lub pokazać dziecku ilustrację    

  • Drzewa produkują tlen w atmosferze. Jedno drzewo wytwarza w ciągu roku tlen wystarczający dla 10 osób. 
  • Drzewa pochłaniają CO2 z atmosfery, przez co w znaczny sposób łagodzą efekt cieplarniany i stabilizują klimat na Ziemi.
  • Drzewa produkują pokarm dla ludzi i zwierząt (orzechy dla wiewiórek, żołędzie dla dzików, jabłka, gruszki dla ludzi itp.)
  • Rośliny drzewiaste tworzą środowisko życia dla wielu gatunków roślin i zwierząt.
  • Utrzymują odpowiednią wilgotność powietrza i łagodzą nagłe zmiany temperatury.
  • Stanowią też naturalną zaporę ograniczającą rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w powietrzu.


Propozycje dodatkowe:


1. Wysłuchanie wiersza B. Formy Drzewo"

Rośnie w lesie stare drzewo, szumem liści wszystkich woła.
Miękka trawa, mchy, paprocie w jego cieniu dookoła.
W norkach między korzeniami, mysz i krecik to sąsiedzi.
Na gałązce, pośród liści mały ptaszek sobie siedzi.
Dzięcioł dobrym jest lekarzem, w korę mocno dziobem stuka,
 Aby drzewo było zdrowe w nim robaczków ciągle szuka.
W dziupli ruda wiewióreczka wciąż gromadzi swe zapasy:
Szyszki, ziarnka i orzeszki znosi na zimowe czasy.
Wokół drzewa dużo tlenu, zdrowe rześkie jest powietrze.
Drzewo chroni nas przed słońcem, więc posiedźmy pod nim jeszcze.

Pytania do wiersza:

  • Jakie zwierzęta zamieszkują drzewa?
  • Jakie jest powietrze przy drzewach?
  • Przed czym chronią drzewa?


2. Obejrzenie filmu edukacyjnego Co nam daje las?

3. Wyjście na spacer do lasu lub parku.

Zachęcamy do udania się na spacer z dzieckiem i oglądania piękna przyrody z bliska.

Na spacerze dzieci wybierają jedno drzewo, które im się najbardziej podoba. Przyglądają mu się i  nazywają poszczególne elementy budowy drzewa ( pień, gałęzie, liście itp.) 

Proponujemy dzieciom, aby obeszły swoje drzewo dookoła ze spuszczoną głową. Później proponujemy, aby powtórzyły okrążenia wokół drzewa z głową zadartą do góry i porównały to, co widzą w obu przypadkach.

Zabawa dydaktyczno-ruchowa Stań według wskazań, kształtująca pojęcia matematyczne. Dziecko ustawia się według wskazówek rodzica:

• stań obok drzewa 
• przykucnij pod (konarem, gałęzią) 
• schowaj się za drzewo 
• stań przy drzewie 
• stań między dwoma najbliższymi drzewami, itp.

Niech dziecko liczy mijane drzewa.

4.Niech dziecko narysuje lub namaluje drzewo dowolną techniką.

Dziękujemy za pomoc. Miłego wtorku

 

Witamy w poniedziałek, 12.04.2021r.

Dziś ostatni dzień tematu „Chciałbym być sportowcem”.

1. Ćwiczenia z mamusią lub tatusiem.
Podczas wykonywania ćwiczeń niech dziecko reaguje na sygnał dźwiękowy, zmiany tempa.

2. Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”.

Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem? 

 

Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym?

Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?

 

3. Pobaw się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką.
Jak mogłabyś/mógłbyś zachęcić do takich zabaw dzieci z Twojej przedszkolnej grupy?

 

4. Małe i duże kroki.  
Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.

 

5. Poruszaj się do słów rymowanki.
Prosimy Was Rodzice, by dziecko wykonało wszystkie polecenia zgodnie z rymowanką, ilościowo również.

 

Zrób do przodu cztery kroki,

I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa,

Ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

Przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

By koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

Na klaskanie też nasz chęć.

Teraz obróć się dokoła

I hurraaa! Zawołaj.

6. Masażyk relaksacyjny. Obejrzyj filmik instruktażowy i spróbuj wykonać masażyk na plecach mamy, taty lub rodzeństwa.

7. Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to! Kolejny dzień bicia rekordu. Powodzenia.

 

Dziękujemy za współpracę. Życzymy miłego dnia.

 

Witamy w piątek, 9.04

   Jesteście zdrowi, wszyscy zadowoleni, optymistycznie nastawieni do życia, dzieci bardzo grzeczne, same się bawią, rodzice relaks, kto tak ma???? Pozytywne nastawienie czyni cuda,
widzieć wszystko lepszym niż jest naprawdę.
Tak trzymać.

Już bardzo tęsknimy za Wami dzieciaki.

Temat: „Sportowe zgadywanki”

 

1. Na początek dowolna interpretacja taneczna do utworu „Wiosna” A. Vivaldiego, zapraszamy mamę, tatę do wspólnego tańca. Niech dziecko określi: nastrój utworu (wesoły czy smutny), tempo (wolne, a może szybkie), jakie słyszy instrumenty?

2. Rozwiązywanie zagadek na temat sportu. Prosimy Was Rodzice przeczytajcie dzieciom zagadki i po odgadnięciu przez dzieci rozwiązania niech klikną w ikonkę pod zagadką i zaznaczą (słaba, ulubiona, fajna zagadka)

https://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+sporcie

3. Ćwiczenia klasyfikacyjne „W tym wybiorę się na spacer, a to włożę na urodzinki…”. Niech rodzice przygotują kilka różnych ubranek, a dziecko niech posegreguje je według przeznaczenia np.: na spacer, jazdę na rowerze, urodziny.

4. Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna „Stadion sportowy”. Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Drodzy rodzice, wyjaśnijcie dzieciom co znaczą słowa: płyta boiska, murawa, trybuny, bieżnia.

5. Zabawa logopedyczna z piłeczką pingpongową. Trzeba przetransportować piłeczkę pingpongową (lub inny lekki przedmiot) z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłeczce kierunek) np. od kanapy do fotela itd.

6. Trening fitness „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami”, zachęcamy Rodziców do wspólnych ćwiczeń. Ruch to zdrowie.

7. Spacer. Kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu. Dziś kolejny dzień wyzwania.

Dziękujemy za współpracę i pomoc.

Witamy w czwartek, 8.04

    Mamy nadzieję, że macie się wszyscy zdrowo i dobrze. Chociaż pogoda nie zachęca do zabaw na powietrzu, to jednak my zachęcamy do spacerów i zabaw. Mamy nadzieję, że dziś uda się Wam pobić rekord krokowy.

Kontynuujemy temat tygodnia „Chciałbym być sportowcem”

1. Na początek gimnastyka połączona z tańcem.

Razem z mamusią lub tatusiem poruszaj ciało do piosenki „Prosty taniec”. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

2. Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy”, to zabawa, którą zna mamusia, tatuś, siostra i babcia. Przypomnę zasady: mama lub tata to Baba Jaga, stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie dziecko szybko biegnie w stronę Baby Jagi. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli dziecko nie zdoła się zatrzymać w bezruchu, wraca na start. Jak dotknie Baby Jagi zajmuje jej miejsce. Miłej zabawy.

3. Jakie znacie dyscypliny sportowe? Wymieńcie z dzieckiem te, które znacie, wskazywanie tych, które uprawiają rodzice, rodzeństwo, dziadkowie lub bliscy dziecka.

4. Obejrzyjcie razem z Rodzicami film edukacyjny „Dyscypliny sportowe”, porównanie z nazwami dyscyplin sportowych wymienionych wcześniej przez dziecko, rodzica. Wysłuchanie wiersza E. Pawlak „Elementarz sportowy”.

5. Ćwiczenie kreatywności. Wymyślanie przyrządu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku. Można wykorzystać: poduszki, krzesła, paski, taśmy itp.

6. Projektowanie stroju sportowego, piłkarza. Można wykorzystać kartę pracy 1 (przedszkolankowo.pl) lub samodzielnie narysować.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-3-1.pdf

7. Ćwiczenie pamięci, nauka na pamięć wiersza pt. „Gimnastyka” J. Koczanowskiej

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady,
trzeba ćwiczyć - nie ma rady!
To dla zdrowia i urody,
niezawodne są metody.

Dla odprężenia rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych ze sportem np. gimnastyka  (gim - nas - ty - ka), skłony (skło-ny), przysiady (przy-sia-dy) itd.

Miłej zabawy.

Witamy w środę, 7 kwietnia

Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

Temat tygodnia: „Chciałbym być sportowcem”

1. Zabawa ruchowo - naśladowcza „Rób to, co ja”.

Rodzic wykonuje proste ćwiczenia (np. podskoki, przysiady, skłony do przodu, skłony w bok, wymachy nóg, rąk itp.), stojąc przed dzieckiem, a ono naśladuje rodzica.

To była rozgrzewka przed bardziej dynamicznymi ćwiczeniami do piosenki pt. „Do góry i na dół”, słowa, muzyka i wykonanie Anna Tomczak. Dzieci znają piosenkę i to ćwiczenie. Powtarzamy przynajmniej dwa razy.

Zabawa paluszkowa „Pajączek” metodą Batii Strauss, to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam wygimnastykowanie paluszków.

2. Film edukacyjny „Po co nam aktywność fizyczna”.
Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem o aktywności fizycznej człowieka, wytłumaczcie niezrozumiałe słowa.

3. Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, hulajnodze itp. Jeżeli pogoda nie będzie sprzyjała ruchowi na powietrzu, wiele ćwiczeń można wykonać w domu.

4. Zabawa z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne „Rowerek”.
Dzieci i Rodzice leżą na podłodze na plecach z nogami uniesionymi w góry i ugiętymi kolanami. Leżą tak aby stopy dziecka były oparte o stopy Rodzica. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek, powtarzając rymowankę.

„Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze.

Raz, dwa, trzy jedź i ty”.

Należy różnicować tempo, raz wolno a raz szybciej. Będzie dużo śmiechu podczas tego ćwiczenia.

5. Zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszkód.
Przypomnijcie dzieciom zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu.  

6. ”Bijemy rodzinny rekord spacerowania”.
Wybierzcie się z dzieckiem na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie ile przeszliście kroków. Powtarzajcie tę czynność podczas każdego spaceru. Codziennie postarajcie się robić kilka kroków więcej. Wyniki umieszczajcie na jakiejś tablicy oznaczając dzień i ilość kroków. Przy okazji utrwalicie dzieciom nazwy dni tygodnia.

7. Po spacerze niech dziecko narysuje - to co będzie chciało dziecko młodsze, a starsze niech narysują człowieka.
Wybierzcie dla dziecka kilka zabaw, tych, które uda się wykonać w waszych domowych warunkach. Dziękujemy

Propozycje zajęć rytmicznych (12.04-16.04): przygotował Pan Mateusz Kozikowski

 

Zabawa z językiem angielskim od 6.04-9.04

Dla 3 – latków

W tym tygodniu utrwalimy nazwy produktów spożywczych.

sandwich (wym. sandłić) – kanapka

banana (wym. banana) – banan

apple (wym. apl) – jabłko

  • Rodzic umieszcza kanapkę, jabłko i banana w różnych częściach pokoju. Następnie wydaje polecenie: ‘On the train, everyone! Choo, choo!’ (wym. On de trejn evryłan! Czu, Czu!) Dziecko staje za rodzicem, rodzic jest lokomotywą. Pociąg rusza po pokoju. Gdy pociąg zatrzyma się przy kanapce  rodzic mówi: ‘Look, a sandwich. Yum, yum.’ (wym. Luk e sandwić. Jam, jam) To samo należy powtórzyć  dla banana  ( ‘Look, a banana. Yum, yum.’) i jabłka ( ‘Look, an apple. Yum, yum).
  • Rodzic naśladuje jedzenie poszczególnych produktów spożywczych, za każdym razem pytając: ‘What’s this?’ (wym. Łoc dys?). Dziecko zgaduje nazwę produktu. Można zmienić się rolami.

Dla 4 – latków

W tym tygodniu utrwalimy nazwy dotychczas produktów spożywczych.

biscuit (wym. biskit) – herbatnik, ciasteczko

ice cream (wym. ajs krim) – lody

cake (wym. kejk) – ciasto

sandwich (wym. sandłić) – kanapka

apple (wym. apl) – jabłko

banana (wym. banana) – banan

  • Rodzic wymienia nazwy produktów spożywczych, dziecko wskazuje produkty  w kuchni lub na ilustracji i powtarza nazwy.
  • Rodzic rysuje produkty spożywcze palcem w powietrzu, dziecko zgaduje ich nazwy. Jeśli zgadnie poprawnie, rodzic może pochwalić’ That’s right. It’s a (banana)’ /wym. Dac rajt. Ic e (banana)/. Można zamienić się rolami – dziecko rysuje, a rodzic zgaduje nazwy produktów.

 

 

Zajęcia dodatkowe w roku szkolnym 2020/2021

Zabawy z językiem angielskim

 Poniedziałek i środa, godz. 9.00 – 9.20

Rytmika

Wtorek, godz. 15.10 – 15.20

 

Kontakt

Przedszkole nr 133

ul. Okopowa 7a
01-063 Warszawa

tel: 22 632 03 16
e-mail: p133@edu.um.warszawa.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.