jezyki
misie
motylki
tygryski
sowy
wiewiorki-ikona

Przedszkole nr 133 w Warszawie

Przedszkole nr 133
01-063 Warszawa
ul. Okopowa 7a

tel: 22 632 03 16

Stronka Tygrysków


WAŻNE

Drodzy Rodzice!

Wszelkie informacje dotyczące pracy przedszkola

w okresie pandemii,

zamieszczane będą w zakładce COVID-19.

 

Drodzy Rodzice

Kochani Rodzice zachęcam do przysyłania na adres mailowy fotorelacji z twórczej pracy dzieci lub innych aktywności z krótkim opisem na adres mailowy: kasia2025@op.pl lub kparuszewska@edu.um.warszawa.pl. Czekam na zdjęcia i gorąco pozdrawiam moje TYGRYSKI.

Drodzy Rodzice, cieszymy się bardzo, że przesyłacie Państwo tak dużo fajnych zdjęć Waszych dzieci podczas pracy, ale od dziś prosimy o przesyłanie zdjęć na, których nie widać twarzy dziecka (RODO). Zdjęcia, na których widać twarz dziecka będą umieszczane na przedszkolnej stronie internetowej.

Szanowni Państwo!

Podaje adres służbowy Pani Ani, przedszkolnego logopedy, która bardzo chętnie prześle wszystkim rodzicom (dzieci objęte terapią), materiały do pracy w domu.

Zachęcamy do współpracy.

achytrowska@edu.um.warszawa.pl

W tym tygodniu będziemy  realizować temat "Dzień Dziecka".

 


Poniedziałek 1.06

 

Gmina Jedwabne

1. Pokaż (imię..)- zabawa ruchowa z pokazywaniem.

Pokaż (…), gdzie masz oko, gdzie masz ucho, a gdzie nos.
Gdzie masz rękę, gdzie masz nogę , gdzie na głowie rośnie włos.
Daj mi rękę, tupnij nogą, kiwnij głową tak i nie.
Klaśnij w ręce, hop, do góry razem zabawimy się !!
Daj mi rączkę, dam ci ja – zatańczymy raz i dwa
dookoła na paluszkach, leciuteńko tak jak muszka.
Teraz nóżką przytupniemy i rączkami zaklaszczemy,
jeszcze tylko skoki dwa, klaszczesz Ty i klaszczę ja.

2. Oglądanie zdjęć dzieci: dziewczynek i chłopców z różnych stron świata w książeczce lub Internecie.

Dziecko odpowiada na pytania Rodzica:

- Czy dziecko jest człowiekiem?

- Czy dorosły człowiek był kiedyś dzieckiem?

- Czy wiecie co oznacza słowo prawo?

R. wyjaśnia dziecku, że są na świecie rzeczy jednakowe dla wszystkich ludzi to są prawa. Każdy człowiek ma swoje prawa, normy, które go chronią i pozwalają funkcjonować w społeczeństwie, państwie. Prawo to znaczy, że komuś coś wolno lub czegoś nie wolno. „Prawa człowieka zaczynają się od praw dziecka".

3. Dzień Dziecka – słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy.

Pod koniec dnia pani Beata rozdała dzieciom karteczki.

– Bardzo proszę, żebyście oddali te kartki rodzicom – powiedziała.

– A co tu jest napisane? – dopytywała Aga.

– To jest informacja i prośba do waszych rodziców, żeby przygotowali wam plecaczki i jeszcze...

– Gdzie idziemy? – przerwał pani Przemek.

– Wszystkiego się dowiesz, jeśli nie będziesz mi przeszkadzał. Jak wiecie, niedługo będzie Dzień Dziecka...

– Hurra! Ale fajnie! – zawołał Przemek.

– Mama zabierze mnie na lody – cieszyła się Aga.

– Ja najbardziej lubię pistacjowe – mówił Franek.

– A ja wolę takie z kolorową posypką – dodała Hania.

– Dostanę niespodziankę! – cieszył się Maciek.

– Mój tata obiecał mi, że pójdziemy do kina – przekrzykiwał wszystkich Przemek.

– A może ktoś chce wiedzieć, czemu rozdałam wam te karteczki? – spytała pani i widać było po jej minie, że nie jest zadowolona.Przedszkolaki uciszyły się i słuchały.

– Właśnie z okazji Dnia Dziecka – mówiła pani – ja też mam dla was niespodziankę.

Pojedziemy razem na wycieczkę, na cały dzień. I właśnie o tym napisałam do waszych rodziców.

– Ciekawe, kto wymyślił Dzień Dziecka – cieszyła się Aga. – Chyba jakieś dzieci, bo to jest najlepszy dzień w całym roku.

– A właśnie wyobraźcie sobie, że Dzień Dziecka wymyślili bardzo poważni dorośli. Bardzo dawno temu w wielkiej międzynarodowej organizacji zebrali się mądrzy ludzie i uradzili, że dzieci powinny mieć swoje święto, i to na całym świecie.

– I w Afryce też? – dopytywał Franio.

– W Afryce i w Ameryce, i w Australii, i na całym świecie – tłumaczyła pani. – I od tej pory pierwszego czerwca mamy właśnie to święto.

– I wtedy dzieciom wszystko wolno, prawda? – cieszył się Maciek.

– To nie jest prawda – tłumaczyła pani. – Nikomu nie wolno wszystkiego robić, na przykład nie wolno psuć, niszczyć, przeszkadzać innym, za to z okazji tego święta ci mądrzy ludzie powiedzieli, że dzieci mają swoje prawa.

– Jakie prawa? – dopytywała Hania.

– Dzieci mają prawo do zabawy, do wypoczynku, do uczenia się, do tego, żeby rosnąć zdrowo – opowiadała pani. – A resztę opowiem wam już podczas wycieczki, bo teraz przypomnę wam o tym, że dzieci mają też swoje obowiązki, czyli posprzątanie zabawek. Julek słuchał wszystkiego i tylko kręcił głową.

– Dzień Dziecka – mruczał do siebie. – To bardzo dobrze, ale czy ktoś pomyślał, żeby ustalić, kiedy będzie Dzień Jeża?

Rozmowa kierowana pytaniami R:

- Jaką niespodziankę z okazji Dnia Dziecka przygotowała dzieciom pani w przedszkolu?

- Kto wymyślił Dzień Dziecka?

- Co jeszcze wymyślili mądrzy ludzie?

- Do czego dzieci mają prawo?

- Jakie mają obowiązki?

- Czy tylko w Polsce dzieci 1 czerwca mają swoje święto?

- Jak Ty chciałbyś spędzić Dzień Dziecka?

4. „Pajacyki” – zabawa z elementem podskoku.

Dziecko tańczy przy muzyce. Na hasło: Pajacyk skacze! – dziecko wykonuje podskoki rozkroczne z jednoczesną pracą rąk – podskok i klaśnięcie nad głową. Na hasło: Pajacyk odpoczywa! – dziecko stoi z nogami złączonymi, rękami wzdłuż tułowia.

5. „Tak - nie” – zabawa słowno – graficzna..

Rodzic  czyta zdanie a dziecko rysuje na kartce minę uśmiechniętą , gdy można tak postępować   lub smutną  jeżeli nie można tego robić:  

- Mam prawo bawić się z kim chcę.

- Mam prawo zniszczyć kolegi/koleżanki rysunek, jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.

- Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.

- Mam prawo do zabawy po zajęciach.

- Mam prawo zabierać koledze zabawki.

- Mam prawo rysować po czyimś obrazku.

- Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.

- Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.

- Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.

- Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.

- Mam prawo do kontaktów z mamą i tatą chociaż rodzice nie mieszkają razem.

6. „Kostka” – zabawa matematyczna.

Dziecko tańczy w dowolny sposób przy muzyce. W przerwie utworu muzycznego dziecko rzuca kostką do gry. Zgodnie z pokazaną na kostce cyfrą  lub ilością oczek na kostce dziecko  dotyka podłogi tyloma częściami swojego ciała.

  Zabawy z językiem angielski

1. Let’s talk

- How are you today?
- Fine, thanks. And you?
- Very well, thank you?
- What season is it now?
- It's spring.
- Do you like sandwiches?
- Yes. / No
- Do you like cookies?
- Yes. / No.
 
2. Can you remember?
A. Let's count: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty.
 
B. Let’s  sing – Let's have a picnic

https://www.youtube.com/watch?v=A5YgSmaSxt0

 
Let's have a picnic,
Yummy, yum!
Let's have a picnic,
In the sun!
Let's have a picnic,
Yummy, yum!
Let's have a picnic,
In the sun!
 
Yes, I like sandwiches,
Yummy, yum!
Yes, I like sandwiches,
Yummy, yum!
Yes, I like sandwiches,
Yummy, yum!
Let's have a picnic,
In the sun!
 
C. Let’s watch and sing – Five Little Monkeys
 
Five little monkeys jumping on the bed. 
One fell off and bumped his head. 
Mama called the doctor and the doctor said, 
"No more monkeys jumping on the bed!" 
 
Four little monkeys jumping on the bed. 
One fell off and bumped his head. 
Mama called the doctor and the doctor said, 
"No more monkeys jumping on the bed!" 
 
Three little monkeys jumping on the bed. 
One fell off and bumped her head. 
Mama called the doctor and the doctor said, 
"No more monkeys jumping on the bed!" 
 
Two little monkeys jumping on the bed. 
One fell off and bumped his head. 
Mama called the doctor and the doctor said, 
"No more monkeys jumping on the bed!" 
 
One little monkey jumping on the bed. 
She fell off and bumped her head. 
Mama called the doctor and the doctor said, 
"No more monkeys jumping on the bed!"
 
4. Let’s  have fun – karta pracy
 
 
 
 
How many monkeys can you see? Look and write the number. 
(Ile widzisz małpek? Przyjrzyj się i napisz właściwą cyfrę.)
 
A. Let’s learn
one monkey – jedna małpka
two monkeys – dwie małpki
three monkeys – trzy małpki
four monkeys – cztery małpki
five monkeys – pięć małpek
 
B. Let’s talk
- How many monkeys can you see?
- One.
 
- How many monkeys can you see?
- Two.
 
- How many monkeys can you see? 
- Three.
 
- How many monkeys can you see?
- Four.
 
- How many monkeys can you see?
- Five.
 

Rytmika

Temat: Integracja różnych form ekspresji twórczej

Zabawa nr 1

Słuchanie piosenki „Dla Mamusi” muz. T. Kierski, sł. K. Artyniewicz na YOU TUBE

Zebrał Jaś kwiatów garść na zielonej łące

Stokrotki i bratki trzyma w każdej rączce/bis

Mamusiu, tatusiu, dla ciebie te kwiatki.

Daję ci to, co mam, stokrotki i bratki/bis

Zabawa nr 2

Osłuchanie z piosenką i powiązanie z ilustracją treści za pomocą dwóch pacynek- Jaś i mama.

Zabawa nr 3

Ćwiczenia logorytmiczne:

Czyszczenie zębów –oblizywanie czubkiem języka zębów na górze przy szeroko otwartych ustach.

Zabawa nr 4

Zabawa plastyczna „Kwiatek dla mamy i taty.”

Dziecko wykleja kolorowym papierem kontury kwiatka. I wręcza rodzicom. 

Jeden dla mamy, drugi dla taty.

 

 

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.