jezyki
misie
motylki
tygryski
sowy
wiewiorki-ikona

Przedszkole nr 133 w Warszawie

Przedszkole nr 133
01-063 Warszawa
ul. Okopowa 7a

tel: 22 632 03 16

Grupy > Sowy >

Stronka Sówek

 

Drodzy Rodzice!

Wszelkie informacje dotyczące pracy przedszkola
w okresie pandemii,
zamieszczane będą w zakładce
COVID-19

 

Uwaga Rodzice!

Prosimy Rodziców dzieci objętych terapią logopedyczną o kontakt z Panią Anią Chytrowską w celu kontynuowania terapii przez dzieci. Dzieci otrzymają materiały do pracy w domu.

Zachęcamy do współpracy.

Prosimy kontaktować się poprzez maila 

achytrowska@edu.um.warszawa.pl

 

 

Witamy w piątek, 29.05.2020r.

 

1. Piosenka pt.: ”Jesteś mamo skarbem mym”.

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

– utrwalenie refrenu i nauka kolejnych zwrotek.

 

2. Spróbujcie ułożyć kilka zdań o swoich rodzicach, a rodzice zapiszą je na kartkach.

Liczenie wyrazów w zdaniach, dzielenie wyrazów na sylaby i na głoski.

 

3. Podawanie rymów do słów: mama, tata.

Mama - rama, gama, tama, dama, lama...

Tata - wata, data, chata, łata, mata...

 

4. Nauka rymowanki dla mamy i taty

 

Mamo, mamo -

co Ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Mamo, mamo – kocham Cię!

 

Tato, tato

co Ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Tato, tato – kocham Cię!

 

5.  Burza mózgów na temat: Jak przekazać rodzicom wiadomość, nie używając słów? (np. gestami)

Przytul mnie, bo jestem smutny.

Pobaw sie ze mną.

Kocham cię mamo, kocham cię tato.

 

6. Obrazek konwalia dla taty i mamy wykonany techniką kirigami z koła

(Kolorowy kartonik np. niebieski o wymiarach 15/20cm, białe i zielone kartki, na których narysowane są koła: na białej osiem kół o wymiarze 3 cm, na zielonej - dwa koła o wymiarach 2 cm, klej, nożyczki)

 

Wycinanie kół. Złożenie wszystkich kół na połowę.

Zagięcie zakładki za zielonym kole, odgięcie jej i odcięcie.

Przesunięcie warstw koła.

Sklejenie po dwa białe koła, tak aby powstały dzwoneczki.

Naklejanie na kartonik liścia (lub 2 liści) konwalii.

Wycięcie z zielonego papieru prostokąta (łodygi) i naklejanie go tak, aby łodyga wsunięta była w liść.

Naklejanie na łodygę dzwoneczków kwiatów.

 

 

 

Witamy w czwartek, 28.05.2020r.

 

1. Piosenka pt.: ”Jesteś mamo skarbem mym”.

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

– utrwalenie refrenu i nauka kolejnych zwrotek.

 

2. Masażyk

Szliśmy razem na wycieczkę,
(otwartą dłonią uciskanie pleców)
z tyłu na plecach mieliśmy teczkę.
(rysowanie prostokąta na plecach)
Na niebie świeciło słoneczko,
(zataczanie niewielkich kół na ramionach)
a myśmy biegali w kółeczko.
(rysowanie kół na łopatkach)
Długą linę mama z tatą trzymali
(rysowanie wężyka wzdłuż kręgosłupa)
i wesoło na boki się kiwali.
(kiwanie głową osoby siedzącej przed nami)
Wolno szliśmy, szurając nogami
(otwartą dłonią uciskanie pleców, a następnie
głaskanie w dół i górę wzdłuż kręgosłupa)
a mama skakała wesoło za nami.
(dwoma palcami każdej ręki podskoki po plecach)
Wtem zaczął kropić deszczyk
(delikatne stukanie palcami po plecach)

 

3.  Ćwiczenia z rodzicami.

https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-starszych-dzieci/

 

4. Zamknijcie oczy i przypomnijcie sobie, jak wygląda wasza mama i co najbardziej lubi robić.

- spróbujcie ułożyć krótkie opowiadanie o swojej mamie, możecie to opowiadanie zilustrować rysunkami.

 

5. Zabawa "Czy znamy imiona mamy i taty?".

Określają pierwszą i ostatnią głoskę w imionach.

Układają z liter imiona rodziców, pamiętając, że rozpoczynają się one wielką literą.

 

Witamy w środę, 27.05.2020r.

 

1. Piosenka pt.: ”Jesteś mamo skarbem mym”.

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

– utrwalenie refrenu i nauka kolejnych zwrotek

 

2. Spróbujcie rozwiązać zagadki:

 

Zagadka o babci

Łatwą zagadkę dziś mamy,

kim jest mama mamy?

 

Zagadka o cioci

To jest zagadka

łatwa i prosta:

kim jest dla Ciebie

twej mamy siostra?

 

Zagadka o rodzinie

Jak razem się nazywa:

babcia i prababcia siwa,

dziadek szpakowaty i dzieci

– obok mamy i taty?

 

Zagadka o dziadku

Nie każdy jest siwy,

nie każdy wąsaty,

lecz każdy jest tatą

mamy albo taty.

 

Zagadka o babci

Jak my nazywamy,

mamę naszej mamy?

 

Zagadka o mamie

Kto nas kocha tak jak nikt

i ochrania całym sercem?

I do kogo można przyjść

z każdym smutkiem jak najprędzej?

 

Zagadka o mamie

To „m” litera, to „a” litera.

Te dwie litery wyraz zawiera.

Słowo serdeczne, odgadniesz sama.

To jest na pewno słowo … .

 

Zagadka o ojcu

Oto niezwykle łatwa zagadka.

Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka?

 

3. Inscenizacja Doroty Gellner „Dwie Mamy”.

Uważne wysłuchanie inscenizacji

 

Występują:

Narrator

Mama l

Mama 2

 

Narrator:

Czy słoneczko, czy wiaterek,

chodzą mamy na spacerek.
 

(z przeciwnych stron sali wchodzą dwie mamy i zderzają się wózkami)

 

Mama l:

Dzień dobry! Jak tam córeczka?

 

Mama 2:

Dziękuję. Jest bardzo grzeczna.

A jak tam pani synek?

 

Mama l:

Niegrzeczny odrobinę.

 

Mamy: (razem kiwają głowami),

Aha! Aha! Aha!

(odchodzą z wózkami w przeciwne strony)

 

Narrator:

Wózki mi się podobały.

Lecz te mamy takie małe...?

 

(mamy wpadają na siebie drugi raz)

 

Mama 2:

Jak synek?

 

Mama l:

Jak córeczka?

 

Mama 2:

Wypiła butlę mleczka.

 

Mama l:

Co? Jedną? A mój dwie! I jeszcze kaszkę zje!

I kaszkę, i kotlety! Bo straszny ma apetyt!

 

Mamy: (razem)

Aha! Aha! Aha! (odchodzą)

 

Narrator:

Oj, to już zupełnie źle.

Czy niemowlak tyle zje?

(mamy wpadają na siebie trzeci raz)

 

Mama 2:

Co z synkiem? Jakie wieści?

 

Mama l: (przechwala się coraz bardziej)

Już w wózku się nie mieści!

O mamę ciągle pyta...

 

Mama 2:

A moja książki czyta!!!

 

Mama l: (kłótliwie)

Akurat! Tralala! A mój na trąbie gra!

(obrażone odchodzą w przeciwne strony, zapominając o wózkach)

 

Narrator:

Jak się mamy posprzeczały,

to o wózkach zapomniały.

Ładna sprawa... ładna sprawa...

 

Mamy:

(podbiegają do wózków)

Bo to przecież jest zabawa!

A w tych wózkach zamiast dzieci

misie z pluszu leżą przecież!

 

Odpowiadanie na pytania całymi zdaniami:

  • O kim była historia?
  • Co mamy robiły, gdy spotkały się na spacerze?
  • Jak mamy opiekowały się swoimi dziećmi?
  • Czego dowiedzieliśmy się na końcu przedstawienia?

 

4.  Praca plastyczna – serce dla mamy.

https://www.google.com/search?q=Serce+z+masy+solnej&sa=X&ved=2ahUKEwisls7D-MnpAhXdw8QBHcsGAUAQ1QIoAXoECAoQAg&biw=1280&bih=690

Przepis na masę solną:

1szkl mąki. 1szkl soli, około 1 szkl wody. Wodę wlewajcie powoli sprawdzając czy nie jest zbyt rzadka masa. Miłego dnia!

 

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze, a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska. (J. I. Kraszewski)

Kochane Mamy cieszcie sie z każdej chwili spędzonej
z dziećmi, one tak szybko rosną! 

 

Witamy we wtorek, 26.05.2020r.

 

1. Piosenka pt.: ”Jesteś mamo skarbem mym”.

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

– utrwalenie refrenu i nauka kolejnych zwrotek

 

2. Dokończ zdanie:

- Moja mama jest kochana bo…

- Mój tata jest kochany bo…

- Lubię być w domu bo…

- Z mama najchętniej robię…

- Lubię kiedy mama…

 

3. Opowiadanie „Laurka dla mamy” Anny Depczyńskiej.

http://nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=6999

 

Posłuchajcie uważnie opowiadania i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • O kim jest mowa w opowiadaniu?
  • Gdzie były dzieci?
  • Jakie zadanie miały dzieci do wykonania?
  • Czy Marysia chętnie wykonała swoje zadanie, jaki kłopot miała dziewczynka?
  • Kto i w jaki sposób pomógł Marysi?
  • O czym przypomniała sobie Marysia, jak wyglądała jej mama na laurce?

 

4. Zabawa słowami i sylabami: dzielenie słów na głoski, liczenie głosek w wyrazach.

Liczenie słów w zdaniach:

- Mama to mój największy skarb.

- Niech tata żyje nam sto lat.

- Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi i szczęśliwi.

- Mamo, tato kocham was.

 

5. Praca plastyczna – laurka dla mamy, technika dowolna

https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=laurka+dla+mamy+praca+plastyczna&sa=X&ved=2ahUKEwjmtafJ9MnpAhXKvosKHfsZABcQ7Al6BAgIEDY&biw=1280&bih=690

Witamy w poniedziałek, 25.05.2020r.

 

W tym tygodniu będziemy  realizować temat "Święto Rodziców".

 

Kochani rodzice poszukajcie swoich zdjęć z dzieciństwa, opowiedzcie swoim dzieciom o czasach przedszkolnych, może macie jakieś ciekawostki, którymi chcielibyście podzielić się z dziećmi.

Niech dzieci spróbują odpowiedzieć na pyt:

- twoja babcia…..to jest mama……

- twój dziadek…… to tata……itd.

- a wy kochane dzieci, kim jesteście dla swoich rodziców  …. (jestem córką swojej mamy lub synem…..)

- a kim jesteście dla swojej babci…. (wnuczką lub wnuczkiem)

 

1. Piosenka pt.: ”Jesteś mamo skarbem mym” - słuchanie piosenki, próby śpiewania refrenu

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

 

2. Jadwiga Koczanowska „Mama i tata”

 

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

 

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

 

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie

 

Rozmowa na temat wiersza

  • Kim dla dzieci jest mama i tata?
  • Za co dzieci dziękują rodzicom?

Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica:

  • Moi rodzice są kochani, bo…
  • Pomagam rodzicom w…
  • Lubię być w domu, bo…
  • Z tatą najchętniej robię…
  • Z mamą najchętniej robię…

 

3. Nauka wiersza fragmentami metodą ze słuchu, rodzic recytuje wiersz, a dzieci dopowiadają końcowe słowa wersów.

  • cały
  • wspaniały
  • ręce
  • serce
  • baśni
  • wsi
  • słońca
  • końca
  • tato
  • za to dbacie
  • wybaczacie

 

4. Układanie zdrobnień do słów: Mama i Tata.

 

5. Praca plastyczna - miseczka na słodycze.

Potrzebne będą: olej, lakier w aerozolu, plastikowy pojemnik najlepiej w kształcie miseczki, gazety, klej (wykonacie samodzielnie wg. przepisu poniżej), farby.

Nacieramy plastikowy pojemnik odwrócony do góry dnem z zewnątrz olejem. Następnie drzemy gazety na średniej wielkości kawałki i za pomocą kleju oklejamy pojemnik. Trzeba zwrócić uwagę, aby zrobić to dokładnie. Oklejony pojemnik stawiamy w cieple, by wysechł.

Po upływie mniej więcej doby oddzielamy pojemniki od gazet ostrożnymi ruchami i pozostawiamy do wyschnięcia także wewnątrz.

Gdy klej zupełnie wyschnie, pomalujcie miseczkę farbami. Po wyschnięciu farby spryskajcie miseczkę przezroczystym lakierem w aerozolu.

 

Jeszcze przepis na klej:

– 1 szkl. wody,

– 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej

 

Ze szklanki wody odlewamy małą ilość i mieszamy w niej mąkę. Pozostałą ilość wody wlewamy do garnka i gotujemy. Do wrzącej wody wlewamy wymieszaną mąkę z wodą i chwilę gotujemy, cały czas mieszając. Tak otrzymany klej studzimy i jeśli powstały  grudki przecieramy przez sitko.

 

Język angielski 25.05- 29.05


1. Let’s talk

- How are you today?

- Fine, thanks. And you?

- Very well, thank you.

- Do you like cookies?

- Yes, I do. / No, I don’t.

- Do you like apples / oranges / cherries / pears?

- Yes, I do. / No, I don’t.

- Do you like / milk / cheese / yoghurt / ice cream?

- Yes, I do. / No, I don’t.
 

2. Can you remember?

A. Let's count: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty.

B. Seasons of the year: spring, summer, autumn, winter.

C. Let’s watch and sing – Pat-a-cake, pat-a-cake!

https://www.youtube.com/watch?v=jaAaMKMG5Ow

Pat-a-cake, pat-a-cake, baker's man,

Bake me a cake as fast as you can!

Pat it and prick it and mark it with 'B'

And put it in the oven for baby and me!


3. Let’s watch and sing – Five Little Monkeys

https://www.youtube.com/watch?v=aSzgzoSTgfU

Five little monkeys jumping on the bed.

One fell off and bumped his head.

Mama called the doctor and the doctor said,

"No more monkeys jumping on the bed!"
 

Four little monkeys jumping on the bed.

One fell off and bumped his head.

Mama called the doctor and the doctor said,

"No more monkeys jumping on the bed!"
 

Three little monkeys jumping on the bed.

One fell off and bumped her head.

Mama called the doctor and the doctor said,

"No more monkeys jumping on the bed!"
 

Two little monkeys jumping on the bed.

One fell off and bumped his head.

Mama called the doctor and the doctor said,

"No more monkeys jumping on the bed!"
 

One little monkey jumping on the bed.

She fell off and bumped her head.

Mama called the doctor and the doctor said,

"No more monkeys jumping on the bed!"


4. Let’s  have fun – karty pracy

How many monkeys can you see? Look and write the number.

( Ile widzisz małpek? Przyjrzyj się i napisz właściwą cyfrę.)

 

A. Let’s learn

one monkey – jedna małpka

two monkeys – dwie małpki

three monkeys – trzy małpki

four monkeys – cztery małpki

five monkeys – pięć małpek

 

B. Let’s talk

- How many monkeys can you see?

- I can see one monkey.

 

- How many monkeys can you see?

- I can see two monkeys.

 

- How many monkeys can you see?

- I can see three monkeys.

 

- How many monkeys can you see?

- I can see four monkeys.

 

- How many monkeys can you see?

- I can see five monkeys.



Rytmika 25.05- 29.05


Temat: Bukiecik dla mamy


Zabawa nr 1

Słuchanie piosenki pt: „W zieleni łąka majowa”
muz. Frańciszka Leszczyńska, sł. Zofia Holska-Albekier

https://www.youtube.com/watch?v=QxzyN9AlsJg

W zieleni łąka majowa,
gdzieś w trawie świerszczyk się schował.
Nastroił skrzypce maleńkie,
gra zielone piosenki.

Ref: Dla mamy piosenki dla mamy,
dla mamy piosenki dla mamy

W kolorach łąka majowa
już od stokrotek różowa.
A od bławatków błękitna,
wszystkie kwiaty zakwitły.

Ref: Dla  mamy zakwitły dla mamy,
dla mamy zakwitły dla mamy.


Zabawa nr 2

Ćwiczenia rytmiczne na 3

Piosenka jest utrzymana w metrum ¾. Dziecko wraz z rodzicem wystukuje o podłogę 3 razy, o kolana 3 razy, w ręce rodzica 3 razy. Następnie wykonuje taką samą czynność prawą ręką, lewą ręką, prawą nogą, lewą nogą. Następnie klaśnięcie na raz w dłonie na 2, 3 o kolana.

Zabawa nr 3

Ćwiczenia logorytmiczne.

Dziecko wraz z rodzicem utrwala melodię piosenki lecz zamiast słów wymawia Ti –Ta- Ta

Zabawa nr 4

Dziecko z bibuły wykonuje kwiat dla mamy.

 

Opracowała rytmiczka Urszula Kociołek - Brandys

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.