Nauczycielki:
mgr Karolina Banaszek
mgr Henryka Katarzyńska
Marzec
Tematy kompleksowe:
"Mali odkrywcy"
- rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonemowego;
- poznanie wynalazków ułatwiających ludziom życie;
- rozwijanie wrażliwości sensorycznej;
- kształtowanie poczucia wartości związanej ze zdobywaniem wiedzy;
- poszerzenie wiadomości na temat kosmosu;
- poznawanie właściwości fizycznych niektórych substancji;
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
"Nadchodzi wiosna"
- poznanie nazw i wyglądu pierwszych wiosennych kwiatów;
- poznanie litery „c”;
- czytanie globalnie wyrazu „cebula”;
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej;
- wyróżnianie cech charakterystycznych dla pogody wczesnej wiosny;
- poznanie nazw, wyglądu i zwyczajów ptaków powracających wiosną do kraju;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
"Wiosna tuż - tuż"
- poznanie zawodu rolnika;
- rozwijanie słownika czynnego;
- wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- poznanie litery „j”;
- czytanie globalne wyrazu „jajko”;
- rozwijanie samodzielności;
- kształtowanie sprawności manualnej;
- poszerzenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi.
"Święta, święta biją dzwony"
- poznanie zwyczajów wielkanocnych;
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
- poznanie budowy jajka;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie pamięci słuchowej.
"Wielkanoc"
- wzbogacanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych;
- rozwijanie słownika czynnego i myślenia przyczynowo - skutkowego;
- kształtowanie umiejętności wykonywania ćwiczeń gimnastycznych zgodnie z instrukcją;
- wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej;
- kształtowanie właściwej postawy ciała;
- kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości.
"Kształtowanie pojęć matematycznych"
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach;
- rozwijanie orietacji przestrzennej;
- utrwalenie nazw i wygladu podstawowych figur geometrycznych.