jezyki
misie
motylki
tygryski
sowy
wiewiorki-ikona

Przedszkole nr 133 w Warszawie

Przedszkole nr 133
01-063 Warszawa
ul. Okopowa 7a

tel: 22 632 03 16

Stronka Misiów


UWAGA

 

Wszelkie informacje dotyczące pracy przedszkola w okresie pandemii, zamieszczane będą w zakładce COVID-19

 

 

Na zdjęcia prac czekamy do 17.06 pod adresami mailowymi:

 

j.cichecka2@gmail.com

j.cichecka@edu.um.warszawa.pl

 

Z zebranych zdjęć jak zawsze stworzymy fotorelację, która zostanie przesłana drogą mailową do organizatora projektu.

 

Dziękujemy smiley

 

 

  

Drodzy rodzice

 

       W tym trudnym czasie epidemii, proszę zachowajmy spokój i dystans. Bardzo troszczymy się o Wasze dzieci jak i o Was drodzy rodzice. Dołożymy wszelkich starań, żeby wzajemnie się wspierać, szukać rozwiązań na sytuacje problemowe. Dzieci w przedszkolu „uczą się” świata poprzez zabawę.

       Na naszej stronie internetowej będziemy zamieszczać propozycje materiałów i możliwych formach ich realizacji przez dziecko w domu. Pamiętajmy, że dziecko ma prawo być zmęczone, odmówić wykonania danego zadania. Zapytajmy wtedy: A na co masz ochotę? Co chcesz teraz robić?  Pozwólmy wybierać. Dziecko świetnie rozwija się, nawet wtedy, gdy z klocków buduje cały dzień.

       Zachęcajmy do sprzątania, pielęgnujmy higienę, a szczególnie CZAS RODZICÓW Z DZIECKIEM, nie tylko teraz – zawsze znajdźmy ten czas. Bo może zdarzyć się tak, że po epidemii dziecko powie: Mamo, tato jak był koronawirus, to było fajnie, bo bawiliście się ze mną…

 

 

Życzymy wszystkim Zdrowia i Wytrwałości.

 

           Drogie przedszkolaki w tym tygodniu będziemy realizować temat
„Niby tacy sami, a jednak inni”

 

obraz

Poniedziałek 01.06.2020 r.

1. Na początek zapraszamy do pokazania dziecku obrazków przedstawiających dzieci z różnych stron świata.

  

 

 

Rodzic zachęca dziecko do opisywania, co robią dzieci na obrazku, jak wyglądają, itp. Mówi, z jakiego kraju (kontynentu) pochodzą, w jakich domach mieszkają. Następnie zachęca dziecko, aby opowiedziało o sobie: przedstawiło się z imienia i nazwiska, powiedziało co je cieszy, co lubi robić. Wypowiedź dziecka zostaje nagrodzona brawami.

Zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego „Dzieci świata”

 

2. Zachęcamy do zapoznania dziecka z opowiadaniem A. Widzowskiej „Inny”


Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.
– To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.
– Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.

Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku, ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.
– Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju.
– Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje.
Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów.
– To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?
– Fuś… fuś… fuśtajka – próbował wymówić Anuj.
Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego imię znaczy „młodszy brat”.
– Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.
Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie chciało występować razem z nowym kolegą.
– Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.
– Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.
– A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.
– Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada.
Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.
– Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.
Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.
– On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku!
Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami. Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

Po odczytaniu opowiadania zachęcamy do rozmowy z dzieckiem na podstawie opowiadania i ilustracji. Rodzic zadaje pytania:

Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?

Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?

Jak mógł się czuć Anuj ,gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?

Jaka bajkę opowiedziała pani dzieciom?

Czy wszyscy muszą być tacy sami?

 

3. Rozmowa z  dziećmi na temat tolerancji.
Rodzic pyta dziecko czy wie, co oznacza słowo tolerancja. Wyjaśnia jego znaczenie tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest nawet, jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.

4. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – do ćwiczeń potrzebne nam będzie lusterko dla dziecka. Rodzic  daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
 

Język wyruszył w podróż dookoła świata (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dziecko unosi język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dziecko czubkiem języka dotyka do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dziecko wysuwa wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dziecko dotyka językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dziecko przesuwa język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dziecko przesuwa język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dziecko chowa język za dolne zęby).

 

Ubiegły tydzień

 

Drodzy rodzice, w tym tygodniu nasze działania skupią się wokół tematu  "Święto rodziców".

 

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

Piątek, 29.05

 

1. Zabawa „Lustro”

 

Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie. Rodzic robi minę, a dziecko naśladuje ją natychmiast, jak w lustrzanym odbiciu. Zmiana ról. Za każdym razem imitator próbuje odgadnąć, jakie uczucia (rodzic, dziecko) chciał wyrazić – czy był niezadowolony, wystraszony, szczęśliwy, itp.

 

 

Feliz garoto bonito garoto usar espelho de manhã Vetor Premium   Happy cute kid girl use mirror in morning Premium Vector

 

2. Zapraszamy do zapoznania dziecka z wierszem B. Szelągowskiej „Jesteśmy razem!”

 

Zakwitły maki w ogrodzie. 

Mamie je podaruję.

A siostra zrobi laurkę –

sama ją namaluje.

Ja tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady -

obydwaj kochamy tatę!

Każdy zna takie słowo,

ważne dla córki, dla syna. 

Oznacza miłość, wspólnotę…

Jakie to słowo? 

RODZINA!

 

mama i tata

Po przeczytaniu  wiersza możemy zadać dziecku pytania: 

  • Co dziecko podaruje mamie?
  • Co dzieci zrobią dla taty?
  • Co to jest rodzina?
  • Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

 

3. Pobawcie się wspólnie do piosenki „A ram sam sam” (dzieciaki doskonale znają zabawę z czasu pobytu w przedszkolu, więc na pewno Państwu pomogą wink).

 

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4s

 

4. Wybierzcie się na rodzinny spacer. Spacerując udajcie się w wasze ulubione miejsca i zróbcie selfie pod tytułem "Tu i teraz- tylko dla siebie". Poproście dziecko, aby zwróciło uwagę, czy na spacerze spotacie inne rodziny. Zapytaj, po czym poznaje, że mijana grupa to właśnie rodzina?

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

Czwartek, 28.05

 

1. Dziś rozpoczniemy od zabawy matematycznej, w którą wprowadzi nas wiersz D. Wawiłow pt. „Bajka nowa prostokątna i kwadratowa”.

 

„Bajka nowa prostokątna i kwadratowa”- D. Wawiłow

 

 

Za górami i za lasami, tam gdzie rzeki płyną miodowe,

było sobie kiedyś królestwo bardzo piękne i kwadratowe.

 

Kwadratowe stały tam chatki, kwadratowe kwitły tam kwiatki,

kwadratowe latały ważki, kwadratowe śpiewały ptaszki.

 

Kwadratowy był sobie zamek, cztery wieże i most zwodzony,

kwadratowe ogromne wrota, kwadratowe złote balkony.

 

W kwadratowej złotej koronie król zasiadał w sali na tronie,

W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

 

Posłuchajcie, moi kochani! Coś tu nudno jest niesłychanie.

Życie mamy nazbyt spokojne! Wypowiedzmy sąsiadom wojnę".

 

Nieopodal, za siódmą rzeką, stała góra, a na tej górze

Było sobie drugie królestwo, prostokątne i niezbyt duże.

 

Prostokątne stały tam chatki, prostokątne kwitły tam kwiatki,

Prostokątne latały ważki, prostokątne śpiewały ptaszki.

 

Prostokątny był również pałac, cztery wieże i most zwodzony,

Prostokątne ogromne wrota, prostokątne złote balkony.

 

W prostokątnej złotej koronie król zasiadał na złotym tronie,

W prostokątną drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

 

Posłuchajcie, drodzy poddani. Coś tu nudno jest niesłychanie.

Życie mamy nazbyt spokojne, więc wypowiem sąsiadom wojnę!"

 

Zatrąbiły trąby bojowe, pędzi wojsko już kwadratowe,

Żeby w bitwie wielkiej się zmierzyć z prostokątną armią rycerzy.

 

I krzyknęły obie królowe: puknijcie się lepiej w głowę!

Dosyć tego! Skończcie tę wojnę! My lubimy życie spokojne!"

 

A królowie się zawstydzili i natychmiast się pogodzili,

Wyprawili ucztę wspaniałą i bawili się przez noc całą.

 

Kwadratowa armia rycerzy z prostokątnych jadła talerzy

I w ogóle było bombowo prostokątnie i kwadratowo!

 

Po przeczytaniu wiersza pobawcie się w wyszukiwanie w domu przedmiotów w kształcie kwadratów i prostokątów. 

 

  

 

2. "Kto mieszka w tym domu?"- ćwiczenia słuchowe.

 

Podawaj dziecku głośno nazwy kolejnych członków rodziny, dzieląc je rytmicznie na sylaby. Zadaniem dziecka jest podanie głośno pełnej nazwy. Następnie zamieńcie się rolami- teraz niech dziecko poda nazwę członka rodziny, dzieląc ją na sylaby i jednocześnie bez wymawiania jego pełnej nazwy, a ty powiedz głośno kogo wymieniło dziecko.

 

3. "Kwiaty dla mamy i taty"- zapraszamy do wykonania pracy plastycznej.

 

Potrzebne nam będą:

  • plastelina
  • patyczki kosmetyczne
  • farby
  • zielony papier kolorowy
  • nożyczki
  • klej
  • kartka z bloku (najlepiej w kolorze, ale niekoniecznie)

 

Zanim dziecko zabierze się do pracy pomoż mu, odcinając nożyczkami po 1 końcówce z każdego patyczka kosmetycznego. Następnie poproś dziecko, aby każdą 2 końcówkę zanurzyło w lekko rozrobionej wodą dowolnej farbie, tak aby wacik na końcówce nabrał koloru. Odłóżcie patyczki do wyschnięcia. W tym czasie dziecko po wybraniu dowolnego koloru plasteliny formuje z niej 2 niewielkie kulki. Następnie rozpłaszcza je delikatnie na kartce z bloku, tak aby się do niej przykleiły. To będą środki naszych kwiatków. Kolejnym krokiem będzie wycięcie z kolorowego papieru łodyg i liści, które doklejamy do środków kwiatków. Następnie bierzemy wysuszone patyczki i ściętą końcówką wbijamy je w plastelinowe środki, dookoła lub na całej ich powierzchni, tworząc efekt 3d. Kwiatki są już gotowe smiley. Jeśli dziecko ma ochotę, może jeszcze wyciąć lub wydrzeć z kolorowego papieru trawę.

 

 
 
 
Blondynki kreatywnie - Kwiaty Mniszka lekarskiego z patyczków ...

 

Życzymy miłej zabawy smiley

 

 

 

4. Zapraszamy do ułożenia puzzli on-line.

 

Link do gry: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2714fe3dec62

 

 

 

Środa, 27.05

 

 

1. „Slalom”- zabawa z utrzymaniem równowagi . 

 

Do zabawy potrzebne będą poduszki. Rodzic kładzie kilka poduszek na podłodze i wyznacza nimi trasę do pokonania. Dziecko pokonują trasę slalomu w różny sposób: przebiegają, skaczą z nogi na nogę itp.

 

2. Zabawa pantomimiczna : „Co robi mama?". 

 

 

Woman making different housework active mother at Vector Image

 

Rodzice stają przed dziećmi i za pomocą ruchów i gestów prezentują czynności lub obowiązki najczęściej wykonywane w domu (podlewanie kwiatów, odkurzanie, mycie naczyń, pranie, mycie podłogi, itp…). Dziecko odgaduje co przedstawia dana czynność, a następnie naśladuje.

 

3. „Zakupy z mamą”- zabawa dydaktyczna. 

 

Rodzina Spaceru Z Wózkiem Darmowych Wektorów

Do zabawy potrzebne będą opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzęcie gospodarstwa domowego, kosmetykach) reklamówki, dziecięcy koszyk sklepowy (może być miska), papierowe monety (małe koła wycięte z papieru). Rodzic pełni rolę sprzedawcy i ustala ceny produktów. Dzieci wybierają do koszyka produkty, które najczęściej kupują z mamą. Nazywają produkty i płacą papierowymi złotówkami za każdy produkt. Opowiadają, co chciałyby kupić mamie, gdyby zarabiały pieniądze.

 

 

4. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Moja rodzina’.

 

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom. 

 

Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama! 

 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom. 

 

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś obok, tato.

Z  Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to! 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom. 

 

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata! 

 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham mamę, tatę, dom.

 

5. "Gimnastyka paluszków"- zabawa usprawniająca małą motorykę. Postępujcie zgodnie z instrukcją poniżej:

 

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

 

Wtorek, 26.05 

 

1. Zapraszamy do rozmowy z dzieckiem na podstawie rodzinnych zdjęć. Obejrzyjcie wspólnie z dzieckiem rodzinne fotografie, nazywając poszczególnych członków rodziny. Następnie poproś, aby dziecko opisało co widzi na zdjęciach. 

 

 

2. ,,Chcę być jak mama, chcę być jak tata!” - zabawa językowa z elementem pokazywania.

 

Dziecko kończy zdania: Chcę być jak mama, bo … oraz wykonaj ruch z tym związany – np. bo mama pięknie maluje (wykonaj gest malowania pędzlem) Chcę być jak tata, bo… oraz wykonaj ruch z tym związany.

 

3. Zachęcamy do zapoznania dziecka z piosenką „Mama i tato”

 

 

 

1. Wyruszamy z mamą 

na wielką wyprawę, 

będzie czasu wiele 

na wspólną zabawę. 

 

Ref: Razem z rodzicami 

chcę poznawać świat 

i nie ważne wcale, 

że mam mało lat.

 

2. Na wycieczkę tato 

zabierze mnie dzisiaj. 

Jedzie z nami mama 

i siostra Marysia. 

 

Ref: Razem z rodzicami…. 

 

3. Czuję się bezpiecznie 

zawsze z rodzicami, 

jeśli chcesz, zapraszam, 

zostań dzisiaj z nami. 

 

Ref: Razem z rodzicami.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=9VpecqpCPBk

 

Po wysłuchaniu utworu muzycznego warto zadać dziecku pytania: 

 

  • Gdzie wyruszają dzieci?
  • Co chce robić dziecko?
  • Jak ma na imię siostra?
  • Jak się czuje z rodzicami dziecko?
  • Jaka była ta piosenka: skoczna i wesoła czy powolna i smutna?

 

4. Zapraszamy do wspólnej zabawy z dzieckiem przy prostej zabawie paluszkowej "Rodzinka". Chwytając kolejne paluszki dziecka wymawiamy kolejne słowa wyliczanki. Po zakończeniu, jeśli dziecko wyrazi chęć można powtórzyć zabawę na drugiej rączce.

 

 

Obraz może zawierać: tekst

 

5.  Poproś dziecko, aby spróbowało rozwiązać zadania przedstawione w kartach pracy. 

 

Link do kart: http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg

 

Jeśli nie macie możliwości wydruku kart, poproś dziecko, aby spróbowało wskazać rozwiązania paluszkiem.

 

Poniedziałek, 25.05       

 

1. Zapraszamy do wspólnego rozwiązania zagadki B. Szelągowskiej „Rodzina”.

 

Rodzic mówi zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania:

 

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.

Mam młodszą siostrę, starszego brata…

Każdy pamięta o urodzinach,

bo taka właśnie jest ma... (rodzina)

 

2. Zachęcamy do zapoznana  dziecka z opowiadaniem Stadmüller „Dzień rodziców”. 

 

Odświętnie ubrani rodzice siedzieli cichutko na widowni, czekając na przedstawienie.

Tymczasem za kulisami (czyli za szafą) trwały gorączkowe przygotowania do występu.

– Proszę pani – alarmował słoń – odpadła mi trąba!

– Przywiąże mi pani ogonek? – przymilała się małpka.

– Oko mi się odkleja! – denerwowała się żabka.

Gdy wszyscy wreszcie byli gotowi, odezwał się gong (czyli uderzenie w patelnię) i na scenę wyskoczyła mama kangurzyca (czyli Magda w brązowym dresie z doszytą na brzuchu wielką kieszenią).

– Mama kangurzyca każdego zachwyca – recytował Bartek, wskazując na Magdę. – Ma na brzuchu kieszeń, w niej kangurka niesie – i Magda – hop – wyciągnęła z kieszeni małe, pluszowe kangurzątko.

Zaraz za kangurzycą na scenie pojawiły się dwa słonie – duży (Oskar) i mały (Ada).

– A mój tatuś ukochany z drzewa zrywa mi banany – chwaliła się Ada, wachlując się wielkimi szarymi uszami z tekturowych talerzyków. 

– Jedz córeczko moja miła, żebyś szybko mi przytyła – mówił Oskar, dyskretnie przytrzymując trąbę z rury do odkurzacza.

Po słoniach występowały, małpki, żabki, kotki i niedźwiadki.

Wszyscy czworonożni rodzice czule przemawiali do swych dzieci, a one chwaliły się swoimi rodzicami.

Na koniec Olek, wystrojony w białą koszulę i granatową muchę, wyrecytował: Czy dziecko jest tycie, czy też waży tonę, czy ma długie uszy, czy krótki ogonek, czy ma futro gładkie, w prążki czy też w łaty, ma cieplutki kącik w sercu swego taty. Czy fruwa, czy pływa, czy też pełzać musi, to jest najpiękniejsze dla swojej mamusi. Więc dzisiaj wszyściutkie na świecie dzieciaki ślą swoim rodzicom słodziutkie buziaki.

W tym momencie wszyscy razem wyskakiwali na scenę, żeby posłać całuska, ukłonić się, a następnie paść w objęcia widowni. 91 

Kolejnym punktem programu był słodki poczęstunek, po którym rozpoczął się konkurs tańca z rodzicami.

Wygrała Dominika ze swym tatą, bo rzeczywiście byli najbardziej zgraną i zwariowaną parą. 

– Musimy poćwiczyć – przekonywał mamę Olek w drodze do domu. Za rok to my wygramy, a jak nie my, to na pewno Ada z tatą.

 

 

 

Link do opowiadania: https://www.youtube.com/watch?v=RdzPe0CRtAc

 

Po przeczytaniu dziecku opowiadania możemy zadać pytania:

 

  • Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu? 
  • Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?
  • Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?
  • Kto wchodzi w skład twojej rodziny?
  • Co lubisz robić z mamą?
  • Co lubisz robić z tatą?

 

3.  Zapraszamy do ćwiczeń logopedycznych usprawniających narządy mowy. 

 

Rodzic podaje dziecku lusterko, i demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie:

 

  • „Powitanie” – dziecko dotyka czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami. 
  • „Pyszny obiad” – dziecko oblizuje językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
  • „Spacer” – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody. 
  • „Rodzinna zabawa” – dziecko naśladuje dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
  • „Karuzela” – dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła. 
  • „Całusy” – dziecko wypycha wargi do przodu i naśladuje wysyłanie pocałunków mamie i tacie. 
  • „Drzwi” – dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu. 

 

4. Zabawa ruchowa „Podróże małe i duże”. 

 

Podróżować można różnymi środkami transportu. Rodzic wymienia pojazd, a dziecko naśladuje sposób poruszania się nim i dźwięk, jaki ten pojazd wydaje:

 

  • rower– dziecko leży na dywanie na plecach i naśladuje pedałowanie;
  • samochód– dziecko udaje, że kieruje samochodem i naśladuje dźwięk silnika;
  • pociąg– dziecko naśladuje dźwięk pociągu;
  • samolot– dziecko rozkłada wyprostowane ręce na boki i biega po pokoju.

 

5. Dodatkowa propozycja dla chętnych maluszków- karta pracy:

 

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

 

W ramach poznawania i utrwalania pojęć i zwrotów z języka angielskiego:

 

 

1. Let’s talk

 

- How are you today? 

- Fine, thanks. And you?

- Very well, thank you.

 

 

2. Let’s practise

 

A. Let’s rhyme (mówiąc, wskazujemy swoje ramiona, nogi, głowę, brzuch, palce u nóg, nos)

 

Arms, legs, head and tummy.

Arms, legs, head and toes.

Arms, legs, head and tummy.

Arms, legs, head and nose.

 

B. Let's count: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten. 

 

C. Let’s watch and sing – Hello, I’m Kenny!

 

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_gSUDVryfCU

 

Hello, I’m Kenny!

Hello, hello, hello!

Hello, I’m Molly!

Hello, hello, hello!

Hello, I’m Billy!

Hello, hello, hello!

 

D. Let’s watch and sing – Let's have a picnic

 

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=A5YgSmaSxt0

 

Let's have a picnic,

Yummy, yum!

Let's have a picnic,

In the sun!

Let's have a picnic,

Yummy, yum!

Let's have a picnic,

In the sun!

 

Yes, I like sandwiches,

Yummy, yum!

Yes, I like sandwiches,

Yummy, yum!

Yes, I like sandwiches,

Yummy, yum!

Let's have a picnic,

In the sun!

 

 

3. Let’s have fun

 

A. Listen, repeat and do what I do

(Posłuchaj, powtórz i zrób to co ja.)

 

eyes – oczy

ears – uszy

nose – nos

 

Touch your eyes then clap your hands. 

Touch your ears then clap your hands.

Touch your nose then clap your hands.

 

B. Let’s watch, learn and sing – Touch your Eyes

(Oglądamy, uczymy się i słuchamy, a potem bawimy się i śpiewamy tak jak Kenny, Molly i Billy.)

 

Link do piosenki: 

https://www.youtube.com/watch?v=GUrIibyFB7E&list=PLjBlzSOXZadyJIFZAev1t6i0MPng1GFW3&index=4    

 

Touch your eyes then clap your hands.

Touch your eyes then clap your hands.

 

Touch your ears then clap your hands.

Touch your ears then clap your hands.

 

Touch your nose then clap your hands.

Touch your nose then clap your hands.

 

 

 

Propozycje nauczyciela umuzykalnienia w ramach zajęć rytmiczno- umuzykalniających:

 

 

Temat: Mama i Tata to nie są roboty

 

Zabawa nr 1 

Słuchanie wiersza M. Kownackiej pt. „To są śliczne kwiatki” 

 

To są śliczne kwiatki, to dla naszej matki

Lecą do nich z łąki motyle i bąki.

A tu rosną kwiatki dla naszego tatki.

Lecą do nich z łąki motyle i bąki.

 

Zabawa nr 2

Zabawa ruchowa wysnuta z treści piosenki- ilustrowanie ruchem lotu motyli i bąków połączone  z ćwiczeniem  ortofonicznym „bzykanie bąków”.

Sygnałem do zmiany ruchu są dźwięki w wysokim i niskim rejestrze fortepianu.

 

Zabawa nr 3

Ćwiczenia motoryki małej i dużej. Na wypowiadane przez rodzica słowo MOTYLE dziecko ruchem falistym obu rąk przemieszcza się po pokoju. Na słowo BĄK  dziecko staje w miejscu machając  rączkami góra-dół.

 

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.